Groen licht voor zekerheid – met Wiha Torque QuickCheck dagelijks de functionaliteit van de momentgereedschap controleren

Toepassing van het verkeerde moment kan met name bij gevoelige schroefklussen ernstige gevolgen hebben. Vaak leidt dat tot materiaalbeschadigingen, veel nabewerkingen of garantieclaims. Met de Torque QuickCheck kunnen momentschroevendraaiers van Wiha voor elk gebruik snel en eenvoudig op hun functionaliteit worden gecontroleerd. Een regelmatige gereedschapcontrole garandeert zo betrouwbaar en nauwkeurig werken. De Torque QuickCheck is bovendien zeer gebruikersvriendelijk te bedienen: ter controle van de functionaliteit van het momentgereedschap wordt de betreffende Wiha momentschroevendraaier samen met de meegeleverde adapterschacht in de Torque QuickCheck gestoken en gecontroleerd bij 2,8 Nm. Het testresultaat kan vervolgens helder en duidelijk aan het LED-stoplicht worden afgelezen. Dankzij zijn compacte en handzame vorm is de Torque QuickCheck de ideale begeleider in het veld.

Gebruikers herkennen de situatie. Het is weer eens tijd om het momentgereedschap, dat langer dan de aanbevolen periode van een jaar – of 5.000 schakelingen – in gebruik is, ter kalibratie op te sturen. Vervolgens komt het terug met het resultaat: "buiten tolerantie". Hoe lang al, bij welke klanten, met welke onnauwkeurige momentwaarde is gewerkt en vastgedraaid blijft onduidelijk. Gebruikers zien zich gesteld voor de beslissing: gaan we alle werkzaamheden van de afgelopen periode controleren? Of accepteren we het risico, dat er mogelijk door slecht functionerend momentgereedschap niet correct is geschroefd en dat daaruit directe of gevolgschade aan materiaal of installatie zou kunnen optreden? Precies hierop is de nieuwe innovatie van de handgereedschapfabrikant gericht.

Met behulp van de mobiele sneltester Torque QuickCheck kan dagelijks worden gecontroleerd of het in gebruik zijnde momentgereedschap nog steeds werkt. Deze zekerheid biedt gebruikers en bedrijven besparingen in tijd en geld omdat zo garantieclaims en nabewerkingen worden voorkomen. De Wiha Torque QuickCheck levert zijn bijdrage als sneltestapparaat, trendindicator en ondersteunende factor voor meer zekerheid bij momentschroefverbindingen en is geschikt voor alle Wiha momentschroevendraaiers iTorque® en Torque Vario®-S, die kunnen worden ingesteld op de testwaarde van 2,8 Nm. De gebruiker dient zich wel te realiseren, dat het nieuwe sneltestapparaat van Wiha de noodzaak voor een gedocumenteerd kalibratie niet vervangt.

Beschikbare downloads:
DE - Sorgt für mehr Kontrolle