Onderscheiding: Wiha Werkzeuge behoort tot de TOP 100

Wiha Werkzeuge GmbH uit Schonach heeft zich bij de 26e editie van de innovatiecompetitie TOP 100 weer onder de besten geschaard. Daarom is het bedrijf op 28 juni door de mentor van de competitie, Ranga Yogeshwar, de wetenschappelijk directeur, prof.dr. Nikolaus Franke, en compamedia in de Jahrhunderthalle in Frankfurt onderscheiden. Aan de hand van een wetenschappelijke systematiek beoordeeld TOP 100 het innovatiemanagement van middelgrote ondernemingen en de daaruit resulterende innovatiesuccessen. In deze onafhankelijke selectieprocedure maakte Wiha vooral indruk met haar innovatieklimaat. Het is voor Wiha al de tweede keer dat zij tot de innovatie-elite wordt gerekend.

Wiha vervaardigt handgereedschap voor professioneel gebruik en geldt in de industrie en nijverheid als een van 's werelds toonaangevende bedrijven op dit gebied. Dat ligt vooral aan het feit, dat het gereedschap van het bedrijf uit Schonach zich niet alleen qua functionaliteit, ergonomie en design weet te onderscheiden van haar concurrenten. "Het streven naar innovatie, vooruitgang en technische ontwikkeling ligt diep in onze bedrijfsfilosofie verankerd. Elke individuele medewerker draagt ertoe bij, dat nieuwe ideeën ontstaan en dat deze ons weer een stap verder brengen", licht Ronny Lindskog, manager Marketing en verkoop van Wiha, toe. "Daarmee bedoel ik allerlei soorten van ideeën, van het optimaliseren van een proces of het implementeren van nieuwe projectmethoden tot en met fundamenteel nieuwe productideeën en uitvindingen, die het werk van alledag van onze gebruikers op allerlei manieren gemakkelijker maken. De jurybeoordeling, waarbij is gekeken naar factoren als de innovatiestrategie, het innovatieklimaat vanuit het perspectief van de medewerkers en de ontwikkeling van het innovatiepotentieel, bevestigt dat Wiha zich tot de meest innovatieve middelgrote bedrijven van Duitsland mag rekenen.

Top 100: de competitie

Sinds 1993 verleent compamedia het Top 100-zegel voor buitengewone innovatiekracht en bovengemiddelde innovatiesuccessen aan MKB-bedrijven. De wetenschappelijke leiding ligt sinds 2002 in handen van prof.dr. Nikolaus Franke. Franke is oprichter en voorzitter van het Institut für Entrepreneurship und Innovation van de Wirtschaftsuniversität Wien. Mentor van de Top 100 is wetenschapsjournalist Ranga Yogeshwar. Projectpartners zijn de Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung en de BVMW. Als mediapartners begeleiden het manager magazin, impulse en W & V de bedrijfscompetitie.

Beschikbare downloads:
DE - Auszeichnung: Wiha Werkzeuge gehört zu den TOP 100