Schonach – Intelligent, innovatief, individueel: de nieuwe momentschroevendraaier iTorque van Wiha Werkzeuge GmbH zet nieuwe maatstaven. En niet alleen wat betreft prestaties en unieke mechatronica. Ook bij het service-aanbod voor het volledige momentprogramma bewandelt Wiha nieuwe wegen. Zo biedt Wiha voor de vereiste kalibratie van momentschroevendraaiers een service-aanbod op maat. Van fabriekskalibratiecertificaat tot DAkkS-kalibratie krijgt de klant absolute gebruikszekerheid.

Gekalibreerd momentgereedschap is in het dagelijkse gebruik onderhevig aan natuurlijke slijtage. Daarom moet momentgereedschap periodiek worden gecontroleerd. Alleen zo kan gedurende de volledige levensduur duurzame precisie en betrouwbaarheid worden gegarandeerd. De norm adviseert daarom een controle (kalibratie) na elke 5.000 keer gebruik of na ten hoogste één jaar. Bij veiligheidskritische schroefbevestigingen of intensief gebruik van het momentgereedschap zijn kortere controle-intervallen aan te bevelen.
Daarom biedt Wiha voor haar hoogwaardige momentprogramma snelle, professionele kalibratieservices op maat aan. Speciaal voor de innovatieve iTorque kan de klant bovendien gebruik maken van de nieuwe herkalibratieservice.
Breed spectrum herkalibratieservices
Om gericht op uiteenlopende klantenwensen in te kunnen gaan, kan de gebruiker kiezen uit een breed service-aanbod. De omvang is gericht op de individuele klantbehoefte: van fabriekskalibratie tot algehele revisie.

Normconforme zekerheid
Zekerheid en duurzame prestaties van het gereedschap staan bovenaan. Dat de gebruiker daarop kan vertrouwen, bewijst het fabriekskalibratiecertificaat dat bij het verlaten van de fabriek en bij elke volgende kalibratie wordt opgesteld en meegeleverd. De fabriekskalibratie wordt uitgevoerd conform de internationaal erkende norm EN-ISO 6789:2003. Door de indirecte herleidbaarheid van de controle naar de nationale standaard is een uniforme meting van het gereedschap gegarandeerd.

Service tot en met het proces – snel – direct - ongecompliceerd
De services zijn te vinden op de Wiha homepage www.wiha.com/services. Daar kan de klant het gestandaardiseerde servicebestelformulier downloaden. Bestelformulier en gereedschap worden vervolgens aan Wiha Service toegestuurd en binnen 5 – 7 werkdagen teruggestuurd. Indien gewenst natuurlijk ook met kostenraming vooraf.

NIEUW: Individualiseringsservice
Wiha biedt voor haar momentprogramma persoonlijke en technische individualiseringsmogelijkheden. Snelle, ongecompliceerde ondersteuning vindt de klant op de Wiha online portal "mytorque.wiha.com". Hier kan de gebruiker zijn gewenste individualisering snel en gemakkelijk realiseren. Met behulp van een automatisch gegenereerd bestelformulier wordt het gewenste product bij de vakhandel in opdracht gegeven.

Persbericht: Betrouwbare herkalibratie door Wiha Services: De iTorque – levenslang gegarandeerde nauwkeurigheid

Afbeelding: Betrouwbare herkalibratie door Wiha Services: De iTorque – levenslang gegarandeerde nauwkeurigheid