Schonach, Duitsland januari 2017 –  Wiha Werkzeuge GmbH producent van handgereedschappen kijkt er naar uit om haar brede portfolio aan innovatieve handgereedschappen en noviteiten tijdens de Bouwbeurs in Utrecht van 6 t/m 10 februari 2017 te kunnen presenteren.  De focus zal komen te liggen op productinnovaties  die op de eindgebruiker zijn afgestemd.  Daarnaast zal tijdens de beurs in Utrecht bij Wiha ook veel aandacht worden besteed aan de thema´s ergonomie en efficiëntie. Als eerste handgereedschapfabrikant ter wereld heeft Wiha voor haar ergonomische handgreepmaatconcept voor schroevendraaiers en Inomic-tangen het internationaal erkende AGR-kwaliteitslabel ontvangen van de Aktion Gesunder Rücken e.V. Tijdens de vijf beursdagen zal aan een geïnteresseerd vakpubliek het aantoonbaar positieve effect van deze producten op de gezondheid worden gepresenteerd.

Gebruikers uit de meest uiteenlopende vakgebieden en industrieën moeten in de huidige dynamische wereld continu nieuwe uitdagingen aangaan om succesvol te blijven en hun werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren. Niet alleen meer efficiency is hier een belangrijke succesfactor, maar zeker ook het behoud van de gezondheid van de gebruikers. Hiervoor levert Wiha een overtuigende, van onafhankelijke medische zijde bevestigde oplossing: ergonomisch handgereedschap voor behoud van de gezondheid en bescherming van de gebruiker. Al in november 2015 werd de effectiviteit van het ergonomische handgreepmaatconcept voor schroevendraaiers, evenals het Inomic-tanghandgreepconcept, door de AGR bevestigd en beloond met hun internationaal erkend kwaliteitslabel. Met een omvangrijke reeks testen en onderzoeken door onafhankelijke artsen en therapeuten is de effectiviteit van de gezondheidontzienende werking nu ook aangetoond. De gebruiker kan door het Wiha handgreepconcept gemakkelijker, langer en vooral pijnvrij werken. Bedrijven kunnen hierdoor uitvaltijden, en de meerkosten die daarmee samenhangen, minimaliseren. Naast de met het AGR-kwaliteitslabel onderscheiden Inomic-tangengeneratie en de schroevendraaierseries SoftFinish, SoftFinish electric, SoftFinish ESD en MicroFinish, kan het vakpubliek zich overtuigen van de voordelen van de andere handgereedschapoplossingen van Wiha, zoals tijd- en kostenbesparing, functionaliteit en efficiencyverbetering.

Wiha kijkt ernaar uit geïnteresseerd vakpubliek te ontmoeten in hal  12, Stand F077.

Persbericht: De Bouwbeurs 2017 dient voor Wiha als „platform voor gezondheid en topinnovaties“

Afbeelding 1: Bouwbeurs 2017 dient Wiha als „Bühne für die Gesundheit und top Innovationen“