Onderscheiden: "Red Dot" voor Wiha magazijnbithouder LiftUp 26one®

Schonach, april 2017 – Het is al de derde onderscheiding voor Wiha Werkzeuge GmbH dit voorjaar. De handgereedschapfabrikant uit het Zwarte Woud is zeer verheugd, dat de vakjury van de Red Dot Award, na uitvoerige beoordeling van duizenden producten uit de hele wereld, haar productinnovatie, de magazijnbithouder LiftUp 26one® heeft geëerd met het internationaal felbegeerde kwaliteitszegel voor hoge designkwaliteit.

Zoals de naam al doet vermoeden, verenigt de magazijnbithouder LiftUp 26one® met zijn dertien dubbele schroefbits in de handgreep maar liefst zesentwintig van de meest gangbare schroefprofielen in één handzaam stuk gereedschap en bespaart zo niet alleen ruimte en gewicht maar ook tijd. Het selecteren, uitnemen en terugsteken van de bits gaat zogezegd met één druk op de knop. Een duidelijk pluspunt als het gaat om efficiencyverbetering en ergonomie voor de gebruiker. In maart ontving deze jongste innovatie uit de magazijnbithouder-familie "LiftUp" van Wiha ook al de iF design award 2017.

"Deelname aan dergelijke gerenommeerde competities – en de onderscheidingen – bevestigen niet alleen onze eigen innovatiekracht. Het maakt ons uiteraard trots, dat het productdesign van de door ons ingezonden oplossingen en daarmee hun designkwaliteit op deze manier wordt gewaardeerd. Door ons open te stellen voor deze commissies van experts en internationale vakmensen kunnen wij bovendien onze designstrategie benchmarken. Parallel aan de directe stem van de gebruiker, bv. uit intensieve gebruikersenquêtes, krijgen wij daardoor belangrijke feedback en impulsen voor ons toekomstige designbeleid om blijvend goede, functionele en voor de gebruiker nuttige oplossingen voor alledag te creëren."licht Ronny Lindskog, manager Marketing en verkoop, toe.