Slim koppie werkt voor drie –TriCut installatietang electric van Wiha

Schonach, november 2016 – "Al klaar?" Een vraag die elektromonteurs graag horen en klanten al net zo graag stellen. Tijd is nu eenmaal geld. Wanneer er dan ook nog professionele resultaten kunnen worden gepresenteerd en, vooral, een gemakkelijke, 100% veilige en gezonde werkwijze mogelijk is, is dat de ideale wereld. Hiervoor moeten veel afzonderlijke factoren tegelijk samenkomen. Eén daarvan levert handgereedschapfabrikant Wiha Werkzeuge met haar tanginnovatie TriCut. Een VDE-geteste installatietang, die door de drievoudige functie "op maat maken, ontmantelen, strippen" het vak van bekabelen voor gebruikers aanmerkelijk makkelijker, efficiënter en ergonomischer maakt.

Voor de drie essentiële handelingen bij het bekabelen, "op maat maken van de kabel, ontmantelen en strippen van de afzonderlijke geleiders", zijn doorgaans drie verschillende gereedschappen nodig: een zijkniptang, een ontmantelaar en een afstriptang. De TriCut verenigt al deze functies in één en maakt zo het wisselen van gereedschap overbodig – bij frequente werkzaamheden op ladders of nabij spanningvoerende delen een krachtig argument voor deze allrounder-tang. Vooral bij weinig ruimte onderscheidt de TriCut zich door de speciale gehoekte kop, die zorgt voor even ergonomisch als krachtbesparend ontmantelen en strippen in de lengterichting van de kabel. Vooral in verdeel- en aftakdozen biedt de TriCut daardoor doorslaggevende voordelen ten opzichte van andere tangen. Met de zijkniptang van de TriCut kunnen naast kabels ook harde draden en zelfs kettingen worden geknipt. En daarnaast bespaart hij ook nog volume en vooral gewicht aan de riem, in de zak of in de gereedschapkoffer. Door de hoge kwaliteitsstandaard die de fabrikant hanteert en de zeer robuuste verwerking en fabricage conform de norm IEC 60900:2012, staat de TriCut garant voor een lange levensduur. Hij is verkrijgbaar in de individueel bij 10.000 V AC geteste en tot 1.000 V AC toegelaten VDE-versie en in de niet-geïsoleerde Classic-uitvoering.